Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ogrody wertykalne na stoiskach targowych

Ogrody wertykalne to rozwiązanie, które sprawdza się nie tylko we wnętrzach domów i biur. Nasza technologia umożliwia budowę niezależnej zielonej ściany – tak zwanego mobilnego ogrodu wertykalnego. Takie rozwiązanie aranżacyjne ma wiele zalet: od możliwości wydzielania przestrzeni, przed wybór dowolnego rozmiaru zielonej ściany, po możliwość ponownego wykorzystania roślin do kolejnej aranżacji lub budowy ogrodu wertykalnego w siedzibie firmy, po zakończeniu eventu. 

Ogrody wertykalne mogą wydzielać przestrzeń pomiędzy elementami ekspozycji lub stanowić granicę stoiska.

Ogrody wertykalne często podkreślają najważniejszy punkt stoiska targowego. Pomiędzy żywe rośliny, widoczne z daleka i wyróżniające się na tle industrialnej przestrzeni, inwestorzy decydują się wkomponować logo firmy, neon czy ekran wyświetlający reklamy. Zieleń roślin szczególnie dobrze komponuje się z bielą i jasnym światłem neonów, tworząc wyraźny element w dużej targowej przestrzeni.

Duży ogród wertykalny jako element zabudowy stoiska firmy Drutex na targach Budma w Poznaniu. Ściana zieleni z żywych roślin okala sporych rozmiarów monitor reklamowy przełamując surowy, techniczny charakter stoiska.

Osoby odwiedzające targi chętnie korzystają ze stref relaksu. Część wystawców decyduje się powiększyć podstawową przestrzeń wystawienniczą aranżując miejsce, w którym można odpocząć, wypić kawę czy popracować. Cena stoiska często zależy od metrażu dlatego ogrody wertykalne są szczególnie opłacalnym rozwiązaniem. Zielona ściana z żywych roślin oszczędza metry kwadratowe, dzięki temu w strefie relaksu można umieścić więcej miejsc siedzących. Ogrody wertykalne w strefach relaksu spełniają podwójną funkcję: poza pięknym wyglądem zapewniają wyciszenie przestrzeni poprzez pochłanianie dźwięków.

Kompozycja żywych roślin i naturalnego drewna. Ogród wertykalny na stoisku targowym Visa – Mobile World Congress (MWC 2019), Barcelona

Rośliny na stoiskach targowych

Aranżacja stoisk targowych żywymi roślinami wymaga odpowiedniego projektu – rośliny powinny być dobrane tak aby dopełnić ekspozycję, nie przeszkadzając odwiedzającym. Do naszych aranżacji często wykorzystujemy wysokie donice, które dzielą przestrzeń i wyznaczają kierunek poruszania się po stoisku.

Wysokie donice z żywymi roślinami wydzielają przestrzeń na stoisku targowym Wersal, MTP Poznań, Polskie Meble 2020

Poza dużymi roślinami w wysokich donicach warto zadbać o mniejsze zielone akcenty – mogą to być pojedyncze okazy rozproszone po całej przestrzeni stoiska. Szczególnie dobrze sprawdzają się gatunki, które nie wymagają codziennego podlewania. Ma to duże znaczenie przy eventach trwających kilka dni lub tygodni. Odpowiedni dobór roślin to zadanie, które warto powierzyć profesjonalnej firmie. Dobierając rośliny bierzemy pod uwagę warunki panujące w hali targowej, między innymi ilość światła i to czy występują tam przeciągi.

Nawet mniejsze rośliny stanowią istotne dopełnienie aranżacji stoiska targowego – stoisko Wersal, MTP Poznań, Polskie Meble 2020

Żywe rośliny to długofalowy trend

Wykorzystanie żywych roślin na stoiskach targowych to trend, który będzie utrzymywał się dłużej niż kilka sezonów. Wynika to nie tylko z walorów estetycznych tego rozwiązania. Profil odbiorcy zmienia się – na rynku coraz więcej nabywców stanowią młodsze osoby, dla których liczą się nie tylko ceny ale też wartości firmy: stawianie na lokalność czy ekologiczne rozwiązania. Żywe rośliny podkreślają podejście firmy do kwestii zmian klimatycznych i rozwiązań służących naszej planecie. Zawsze staramy się przekonywać klientów do żywych roślin a w naszych ogrodach wertykalnych ograniczyliśmy do minimum ilość wykorzystywanego plastiku (tutaj znajduje się więcej informacji o opracowanej przez nas technologii) tak żeby samemu dawać przykład odpowiedzialnych wyborów.
Poza proekologicznym wymiarem tego typu aranżacji, zielone ściany z żywych roślin stanowią idealne tło dla sesji zdjęciowych i z powodzeniem mogą zastąpić tradycyjne “ścianki”. Są zdecydowanie bardziej eleganckie od rollupów reklamowych i dobrze się prezentują pod każdym kątem.